fredag 8 februari 2013

Ateljetipset drar till konsthallen med skrindan full med målarmaterial.

10 st. barn valde att följa med till Brita Jönssons utställning. Vi hade det fantastiskt lugnt och skönt och barnen var sååå koncentrerade. Långa stunder var det alldeles tyst.
Olivia T gjorde bl.a en ängel i oljepastell.
"Jag drar alltid ut så blir det tunt och fint". Vi tittade på en av Britas tavlor där hon inte målat ända ut och Olivia T ville prova. Hon maskerade med tejp likt en ram. Det blev effektfullt.
Felicia och Maja B blev "smittade" av en akvarellmålning med fält i olika färger. "Jag ville inte ha över hela. När jag hade gjort lite så tyckte jag att det blev fint". /Felicia
Izak i sin tur blev "smittad" av flickorna "Jag tittade på Felicias och Majas och tänkte att man istället kunde göra streck".
Olivia N gjorde en kärleksfull tavla till sina föräldrar.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar